Powiat puławski składał dwa wnioski o dofinansowanie – 3 miejsce otrzymał dotyczący remontu drogi Celejów – Końskowola. Starostwo składało już wnioski o remont tej drogi, ale jak do tej pory bezskutecznie. Wartość tego projektu to ponad 1,4 mln zł z czego powiat musi wyłożyć z własnej kasy 1 mln zł.
Beneficjentem środków w ramach „schetynówek” będzie również powiat rycki. Plany modernizacji dotyczą dwóch odcinków dróg: 1423L (1,5 km) – od skrzyżowania z DK48 do skrzyżowania z drogą Trzcianki-Zabłocie; drugi odcinek to Zielony Kąt – Lendo Wielkie (1,6 km). Wartość projektu to 1,5 mln zł z czego ponad 1 mln będzie pochodził z budżetu powiatu ryckiego. Warto wspomnieć, że przy tych inwestycjach zachowane są proporcje wkładu własnego pomiędzy powiatem, a gminą, na której terenie drogi leżą w proporcjach po 50% kwoty.
Jedyną gminą z naszego regionu, która otrzymała pieniądze na remonty jest Baranów, który w całym rankingu zajął wysokie 5 miejsce. Gmina startowała z projektem „Poprawa układu komunikacyjnego w gminie Baranów poprzez wykonanie przebudowy drogi gminnej o numerze 2511L łączącej dwie drogi powiatowe o numerach 2514L i 2515L”. W ramach zadania zostanie przebudowana droga numer 2511L łącząca Śniadówkę z Niwą. Całkowita wartość projektu wynosi 755 200 zł. Dotacja, którą otrzyma gmina wyniesie 225 000 zł.
- W 2012 r. województwo lubelskie otrzyma na dotacje dla samorządów ok. 15 mln złotych, a na każdy następny rok po ok. 75 mln zł. W sumie w całym okresie realizacji programu trafi do naszego regionu ok. 240 mln złotych. Pozwoli to na budowę lub modernizację co najmniej kilkuset kilometrów dróg gminnych i powiatowych – informuje Małgorzata Tatara z Urzędu Wojewódzkiego w Lublinie.
„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych - Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój”, to kontynuacja wcześniejszego programu tzw. schetynówek, prowadzonego w latach 2008-2011. Zgodnie z nowym programem, w 2012 r. rząd przekaże samorządom na realizację zadań drogowych 200 mln zł, w latach 2013-2015 będzie to 3 mld zł (po miliard w każdym roku), co oznacza łączne dofinansowanie na poziomie 3,2 mld zł. Samorządy chcące skorzystać z dotacji budżetowej będą musiały przeznaczyć środki własne na planowaną inwestycję infrastrukturalną. Finansowanie inwestycji drogowych w latach 2012–2015 będzie w następujących proporcjach: 30 proc. środki budżetowe i 70 proc. środki własne samorządów (gmin i powiatów).
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?