Uczestniczyli w nim parlamentarzyści Ziemi Tarnowskiej i samorządowcy, w tym niemal w komplecie zarząd województwa z marszałkiem Małopolski na czele, władze miasta i powiatu oraz okolicznych gmin a także drogowcy. Obecny był również Artrur Kopeć z zarządu Grupy Azoty.
Podczas spotkania przedstawiciele urzędu marszałkowskiego zapewniali kilkukrotnie, że są zdeterminowani do tego, aby tą bardzo potrzebną inwestycję jak najszybciej zrealizować. - Mieszkańcy Tarnowa i regionu potrzebują tego mostu i nowej drogi do autostrady, jak tlenu. Zrobimy wszystko, aby w tej perspektywie unijnej uporać się z tym zadaniem - przekonywał wicemarszałek Łukasz Smółka.
Po fiasku przetargu na wyłonienie wykonawcy inwestycji w formie "Zaprojektuj i Wybuduj" (najtańsza z ofert przekraczała o blisko 100 mln zł środki zapisane na ten cel) zdecydowano o tym, aby najpierw wykonać projekt, a następnie znaleźć firmę, która podejmie się budowy dwupasmowej drogi i mostu. Inwestycja ma powstać do 2023 roku, a zabezpieczone na nią pieniądze z UE nie przepaść.
Podczas spotkania wicemarszałek Smółka zaproponował, aby w realizację inwestycji, którą prowadzić będzie Zarząd Dróg Wojewódzkich włączyły się również samorządy miastu i powiatu oraz okolicznych gmin, w ramach tzw. konsorcjum samorządowego.
ZOBACZ KONIECZNIE
WIDEO: Jedziesz samochodem w góry? Sprawdź, jak należy przygotować auto do takiej wyprawy
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?