Zobacz wideo z drona: Przebudowa torowiska i skrzyżowania w rejonie ul. Perłowej i Toruńskiej
Tramwajowe inwestycje w Bydgoszczy
W ciągu ostatniej dekady bydgoska sieć tramwajowa jest stale unowocześniana i rozbudowywana. Zwiększono długość torowisk z 28 do 41 kilometrów. Powstały nowe połączenia na dworzec kolejowy, do Fordonu oraz wzdłuż ul. Kujawskiej. W budowie jest też nowy most tramwajowy spinający ulicę Toruńską z ulicą Fordońską. W przyszłości planowane jest połączenie Bielaw z rondem Fordońskim oraz pętli przy ul. Rycerskiej z ulicą Gdańską. W ostatnich latach wymieniono też dużą część taboru: obecnie po Bydgoszczy kursuje 35 nowoczesnych składów z Pesy, a zamówiono już kolejne 10 sztuk.
Nowa linia tramwajowa połączy Szwederowo z centrum Bydgoszczy
Ulice Solskiego, Piękna, Szubińska i Kruszwicka to jeden z korytarzy transportowych od wielu lat rezerwowany pod nową linię tramwajową. Po dogłębnej analizie oraz przy uwzględnieniu wyników konsultacji społecznych, budowę torowiska w tej części miasta uznano za priorytet. Dwutorowa linia tramwajowa o długości 3,4 km pozwoli na lepsze skomunikowanie licznie zamieszkałych osiedli Szwederowo, Górzyskowo oraz części Błonia z centralną częścią miasta. Będzie to także alternatywna trasa pomiędzy Górnym Tarasem, a Śródmieściem.
Zobacz część trasy, którą miałaby biec nowa linia tramwajowa w Bydgoszczy:
Rusza pierwszy etap budowy nowej linii tramwajowej w Bydgoszczy
Ze względu na dużą skalę przedsięwzięcia, będzie ono realizowane etapami. W pierwszej kolejności zostanie przygotowana dokumentacja dla budowy odcinka o długości 1,5 km torowiska od ronda Kujawskiego do pętli tramwajowej przy ul. Bielickiej (z wyprowadzeniem torów w kierunku ul. Pięknej). Ważną częścią tej inwestycji będzie dostosowanie ciągu ulic Solskiego do przekroju dwujezdniowego, z obustronnymi chodnikami, drogami rowerowymi, infrastrukturą dla komunikacji publicznej, zgodnego z zapisami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
Miasto ogłosiło już przetarg na przygotowanie dokumentacji dla tego zadania. Przygotowanie kompletnej dokumentacji wraz z decyzją środowiskową i decyzją ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej) zajmie wykonawcy około 20 miesięcy. W ramach tego zadania powstanie także projekt przebudowy pętli tramwajowej w Myślęcinku przy ul. Rekreacyjnej. Tramwajowa inwestycja ma być realizowana po uzyskaniu przez miasto funduszy europejskich na perspektywę 2021-27.
Przebudowa ul. Solskiego na Szwederowie w Bydgoszczy
Ulica Solskiego w obecnym stanie jest na części odcinka ulicą dwujezdniową, dwupasową, na części jednojezdniową. Tramwaje pojadą w pasie rozdzielającym jezdnie obsługujące przeciwne kierunki ruchu.**Ma to być pierwsze zielone torowisko w Bydgoszczy, na którym będzie mógł rosnąć trawnik lub rozchodniki.** W ramach inwestycji powstaną ciągi pieszo-rowerowe, przejścia dla pieszych oraz nowe przystanki autobusowe i tramwajowe dostosowane do osób z niepełnosprawnościami. Przebudowana zostanie też cała podziemna infrastuktura oraz fragmenty ulic dojazdowych do nowej trasy. Pętla tramwajowa zostanie zlokalizowana na placu po północno-zachodniej stronie skrzyżowanie ulicy Solskiego i Bielickiej. Część terenu zajmują obecnie garaże "blaszaki".
Realizację inwestycji ułatwią tory wyprowadzone z ronda Kujawskiego w kierunku Szwederowa, które powstały wraz z rozbudową ulicy Kujawskiej.
Zobaczcie zdjęcia:
Bydgoska pętla Las Gdański z zielonymi wiatami
Przebudowa pętli w Lesie Gdańskim zakłada m.in. wyposażenie pętli w dodatkowy tor peronowy dla osób wysiadających oraz dodatkowy tor peronowy dla wsiadających. Powstaną tam wiaty przystankowe zgodne ze standardami stosowanymi w Bydgoszczy - zielone, z wkomponowaną roślinnością. Planowane są też nowe ławki, ogrodzenia, nasadzenia drzew i krzewów.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?