Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

ZDM domknie drogę rowerową wzdłuż Trasy Łazienkowskiej. Czy jej przebieg mógłby być prostszy?

Kamil Jabłczyński
Kamil Jabłczyński
Radni zdecydowali o przekazaniu środków, które drogowcy mają zamiar wykorzystać na "domknięcie" drogi rowerowej wzdłuż Trasy Łazienkowskiej. Przedstawili projekt przebiegu nowej ścieżki, który spotkał się z krytyką części internautów. Czy przebieg mógłby być prostszy i przecinać Wisłostradę bezkolizyjnie?

Dokończenie drogi dla rowerów wzdłuż Trasy Łazienkowskiej

Zarząd Dróg Miejskich otrzymał 5,5 miliona złotych za które zamierza przygotować projekt oraz zrealizować budowę brakującego odcinka drogi dla rowerów wzdłuż Trasy Łazienkowskiej, a zarazem zlikwidować kolejny rowerowy teleport. Tyle tylko, że trasa nie przebiega w linii prostej wzdłuż trasy "Ł". Wygląda to tak, że biegnąca wzdłuż trasy droga dla rowerów zejdzie do poziomu chodnika i jezdni Wisłostrady przy ulicy Solec na wysokości tyłów hali "Torwar" i parkingów będących w sąsiedztwie. By przekroczyć Wisłostradę będziemy musieli skorzystać z przejazdu rowerowego przez Łazienkowską. Wszystko jak na poniższej grafice.

Projekt domknięcia DDR wzdłuż Trasy Łazienkowskiej
ZDM

Drogowcy zaręczają, że zaletą tej inwestycji będzie ułatwiony dostęp do trasy wzdłuż Wisłostrady dla rowerzystów podróżujących wzdłuż Trasy Łazienkowskiej. Natomiast jeśli chodzi o połączenie z trasą pod mostem Łazienkowskim to planowana jest też kładka realizowana przez Zarząd Zieleni. Miejscy ogrodnicy szykują się do budowy kładki pieszo-rowerowej nad kanałem prowadzącym do Portu Czerniakowskiego (zaznaczona na grafice na zielono). Będzie to łącznik między budowaną przez ZDM drogą rowerową a trasą pod mostem. Dzięki kładce rowerzyści nie będą musieli objeżdżać portu. Przy okazji powstanie droga dojazdowa do obsługi jego zachodniego wybrzeża.

Czy wszystko w tych planach jest tak jak powinno być?

Wątpliwości mają jednak internauci. "Czemu nie wzdłuż trasy, żeby rowerzyści nie musieli się wspinać?" Napisał jeden z komentujących, na co ZDM odpowiedział, że wtedy właśnie musieliby się wspinać, bo po drodze są łącznice węzła do pokonania. "Nie prościej jednak wzdłuż Łazienkowskiej?", "Prościej byłoby pociągnąć wzdłuż trasy Łazienkowskiej. Ale tak jest prościej wam zaprojektować" a Jerzy Gozdek zaproponował swój własny projekt tłumacząc, że między Torwarem a wiaduktami trasy jest spokojnie miejsce by go zmieścić.

Drogowcy podkreślają, że Most Łazienkowski to – zaraz za Świętokrzyskim – most o drugim największym natężeniu ruchu rowerowego w Warszawie. Według zeszłorocznych pomiarów codziennie przejeżdża przez niego (szacunkowo) 6 674 rowerzystów. Świętokrzyskim w takim samym czasie przejeżdża niewiele więcej, bo 6 918 rowerzystów. Dane pokazują, że trasę warto zbudować i umożliwić przejazd z Metra Politechnika na Saską Kępę. Jeśli chodzi o kształt zaproponowanego rozwiązania to są pewne wątpliwości. Możemy się zastanawiać czy nie rozstrzygnęła cena? Zbudowanie wiaduktów wzdłuż trasy zapewne pochłonęłoby więcej niż 5,5 mln zł, które radni przekazali ZDM.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto