Pomimo zawartego w kontrakcie okresu zimowego, który trwa między 15 grudnia a 15 marca, wykorzystując sprzyjające warunki pogodowe, prace we wszystkich branżach w trakcie inwestycji prowadzone są bez przerwy zimowej.
Na estakadzie WE-1 obecnie wykonywane są betonowania kolejnych przęseł obiektu.
Zrobiono już 6 z 8 przęseł czyli około 210 mb. Całość zakończona zostanie do końca lutego 2020 r.
- Po tym terminie, jeżeli warunki pogodowe to umożliwią, rozpoczniemy układanie izolacji i wykonywanie kap - mówi Łukasz Mielnik z biura prasowego firmy Strabag.
Deski z estakady powoli znikają
Jednocześnie trwa demontaż deskowania i podparć pod obiektem i porządkowany jest ten teren.
Na odcinku drogi krajowej od estakady w kierunku Chełmna oraz w kierunku Tucholi wykonane są również warstwy asfaltowe do warstwy wiążącej. Obecnie prowadzone są tam prace wykończeniowe związane z wykonywaniem rowów oraz skarp.
Wykonawca planuje, że już niedługo przystąpi do realizacji konstrukcji nawierzchni jezdni lewej strony DK91 na jednym z odcinków.
Oświetlenie i ekrany akustyczne
Na całym obszarze prac sukcesywnie wykonywane są elementy oświetlenia drogowego, elementy ekranów akustycznych oraz kolejne odcinki kanalizacji deszczowych.
- Po 15 marca przy sprzyjających warunkach pogodowych przystąpimy do prac związanych z wykonywaniem nawierzchni asfaltowych. Po wykonaniu nawierzchni przystąpimy do wykonywania urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz oznakowania - zapowiada Mielnik. - Wiosną planowane jest również wykonanie nasadzeń.
PKP zmieniła wymogi, ale nie spowoduje to opóźnień
- Jedną z okoliczności, które wystąpiły podczas realizacji kontraktu, a które nie były do przewidzenia w momencie podpisywania umowy, była zmiana wymogów ze strony PKP - zdradza Łukasz Mielnik. - W efekcie tych zmian, w kolizji znalazła się jedna z podpór przy torowisku. Nowe uzgodnienia i zmiany za tym idące doprowadziły do zmiany konstrukcji ustroju nośnego.
Zmieniona konstrukcja obiektu spełnia teraz wszystkie wymagania PKP i obecnie jest w 80 proc. wykonana i, pomimo konieczności wprowadzenia wspomnianych zmian konstrukcyjnych, jest realizowany terminowo.
Przejście czeka na nową organizację ruchu
Najmniejszy z obiektów - przejście podziemne - jest niemal w całości wykonany i oczekuje na możliwość realizacji robót wykończeniowych. Będzie się można za nie zabrać po wprowadzeniu kolejnego etapu czasowej organizacji ruchu.
Teraz budowany jest mur oporowy z gruntu zbrojonego oddzielającego DK91 od nowobudowanej drogi serwisowej: zbrojenie i betonowanie kapy.
Próba obciążeniowa w maju
Próbne obciążenia estakady sprawdzające jego nowe zaprojektowane parametry planowane są na koniec maja 2020.
Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?