Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Estakada w Przechowie i związane z inwestycją prace Strabag wykonał w 65 procentach

Agata Kozicka
Agata Kozicka
Jak podaje wykonawca remontu estakady w Przechowie zaawansowanie prac na kontrakcie wynosi teraz ok. 65 proc. Pod koniec maja zaplanowano próbne obciążenia.

Pomimo zawartego w kontrakcie okresu zimowego, który trwa między 15 grudnia a 15 marca, wykorzystując sprzyjające warunki pogodowe, prace we wszystkich branżach w trakcie inwestycji prowadzone są bez przerwy zimowej.

Na estakadzie WE-1 obecnie wykonywane są betonowania kolejnych przęseł obiektu.

Zrobiono już 6 z 8 przęseł czyli około 210 mb. Całość zakończona zostanie do końca lutego 2020 r.

- Po tym terminie, jeżeli warunki pogodowe to umożliwią, rozpoczniemy układanie izolacji i wykonywanie kap - mówi Łukasz Mielnik z biura prasowego firmy Strabag.

Deski z estakady powoli znikają

Jednocześnie trwa demontaż deskowania i podparć pod obiektem i porządkowany jest ten teren.

Na odcinku drogi krajowej od estakady w kierunku Chełmna oraz w kierunku Tucholi wykonane są również warstwy asfaltowe do warstwy wiążącej. Obecnie prowadzone są tam prace wykończeniowe związane z wykonywaniem rowów oraz skarp.

Wykonawca planuje, że już niedługo przystąpi do realizacji konstrukcji nawierzchni jezdni lewej strony DK91 na jednym z odcinków.

Oświetlenie i ekrany akustyczne

Na całym obszarze prac sukcesywnie wykonywane są elementy oświetlenia drogowego, elementy ekranów akustycznych oraz kolejne odcinki kanalizacji deszczowych.

- Po 15 marca przy sprzyjających warunkach pogodowych przystąpimy do prac związanych z wykonywaniem nawierzchni asfaltowych. Po wykonaniu nawierzchni przystąpimy do wykonywania urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz oznakowania - zapowiada Mielnik. - Wiosną planowane jest również wykonanie nasadzeń.

PKP zmieniła wymogi, ale nie spowoduje to opóźnień

- Jedną z okoliczności, które wystąpiły podczas realizacji kontraktu, a które nie były do przewidzenia w momencie podpisywania umowy, była zmiana wymogów ze strony PKP - zdradza Łukasz Mielnik. - W efekcie tych zmian, w kolizji znalazła się jedna z podpór przy torowisku. Nowe uzgodnienia i zmiany za tym idące doprowadziły do zmiany konstrukcji ustroju nośnego.

Zmieniona konstrukcja obiektu spełnia teraz wszystkie wymagania PKP i obecnie jest w 80 proc. wykonana i, pomimo konieczności wprowadzenia wspomnianych zmian konstrukcyjnych, jest realizowany terminowo.

Przejście czeka na nową organizację ruchu

Najmniejszy z obiektów - przejście podziemne - jest niemal w całości wykonany i oczekuje na możliwość realizacji robót wykończeniowych. Będzie się można za nie zabrać po wprowadzeniu kolejnego etapu czasowej organizacji ruchu.

Teraz budowany jest mur oporowy z gruntu zbrojonego oddzielającego DK91 od nowobudowanej drogi serwisowej: zbrojenie i betonowanie kapy.

Próba obciążeniowa w maju

Próbne obciążenia estakady sprawdzające jego nowe zaprojektowane parametry planowane są na koniec maja 2020.

od 12 lat
Wideo

Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na swiecie.naszemiasto.pl Nasze Miasto