Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów
2 z 5
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Poprzednie
Następne
Przesuń zdjęcie palcem
Ta strategia wymaga od uczniów zaangażowania się w rozmowę i...
fot. Fot. Alexander Grey/unsplash

Jak prowadzić lekcje, aby dzieci lubiły matematykę? Sprytne i sprawdzone metody i triki

Co wolisz?

Ta strategia wymaga od uczniów zaangażowania się w rozmowę i uzasadnienia swojego myślenia.

Nauczyciel pokazuje dwa obrazy przedstawiające: okrągłą i prostokątną pizzę i pyta uczniów: „Czy wolałbyś zjeść dwa plasterki z okrągłej pizzy o średnicy 12 cm, która została pokrojona na osiem kawałków, czy zjeść jeden plaster z pizzy o wymiarach 15 na 10 cm, który został pocięty na sześć kawałków? W tej rozmowie uczniowie muszą porównać wielkość obu kawałków i będą musieli uzasadnić swój wybór – mówi Danuta Sterna. - Jest to rodzaj pytania kluczowego, które polecane jest nauczycielom stosującym ocenianie kształtujące.

Zobacz również

Potańcówka miejska na Bulwarach w Rzeszowie

Potańcówka miejska na Bulwarach w Rzeszowie

SBB dał energetyczny koncert w radomskim Amfiteatrze! Tak się bawiliście [FOTO]

SBB dał energetyczny koncert w radomskim Amfiteatrze! Tak się bawiliście [FOTO]

Polecamy

Albert Rude: Jeśli ktoś myśli, że Wisła się podda, popełnia bardzo, bardzo duży błąd

Albert Rude: Jeśli ktoś myśli, że Wisła się podda, popełnia bardzo, bardzo duży błąd

Budują nowe przejście podziemne przy przystanku Kraków Mydlniki Wapiennik

Budują nowe przejście podziemne przy przystanku Kraków Mydlniki Wapiennik

Groźny wypadek rowerzysty na Gubałówce. Ciężko ranny został zabrany do szpitala

Groźny wypadek rowerzysty na Gubałówce. Ciężko ranny został zabrany do szpitala