Tramwaj zostanie poddany modernizacji, dzięki której zyska element niskiej podłogi, klimatyzację oraz system informacji pasażerskiej złożony z głosowego zapowiadania przystanków i tablic wyświetlających trasę przejazdu.
Po przebudowie wagon nadal będzie mógł jeździć w dwóch kierunkach. Zatem jest szansa, żeby wykorzystać go np. podczas budowy linii tramwajowej na Azory, gdzie nie planuje się budowy pętli. Może także kursować podczas remontów krakowskich torowisk na trasach, gdzie nie będzie możliwości zawracania na pętlach.
W kolejnych latach MPK planuje nabyć kolejne tego typu tramwaje od Niemców. MPK oczywiście kupuje także nowe wagony. Niedługo podpisze umowę z konsorcjum firm Stadler Polska i Solaris Bus & Coach na dostawę 35 ponad 30-metrowych tramwajów (z opcją zakupu kolejnych 15 sztuk).
WIDEO: Poważny program odc. 7. Nadbudowa garażu
Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?