FLESZ - Zima 30-lecia w Polsce, zasypie nas śnieg
Zlecone przez powiat badania konstrukcji mostu wykazały, że już projekt przeprawy z 1969 roku posiadał wady pierwotne. Poza tym most konstruowany był z myślą o lokalnym, niewielkim - jak tamte lata - ruchu. Ten z czasem zaczął narastać, a co gorsze z przeprawy zaczęły korzystać coraz cięższe samochody. Przysłowiowym "gwoździem do trumny" dla kondycji mostu, było skierownie na niego ruchu z autostrady A4.
Zasadnicza, stalowa, zespawana konstrukcja mostu waży 880 ton, ale wraz z przymocowanymi do niej po bokach betonowymi chodnikami aż 2000 ton. Jak mówi starosta Roman Łucarz, nawet, gdyby zapadła decyzja o remoncie przeprawy, to jedyną szansą na uratowanie jej byłoby usunięcie z niej właśnie tego niepotrzebnego balastu, który w tym momencie mocno go obciąża i zagraża jego stabilności.
Dzięki przychylności twórców strony Nostalgikon.pl, czyli stowarzyszeniu Miasta w Internecie (realizator projektu Cyfrowy Most Pokoleń) prezentujemy zdjęcia z Archiwum Zakładów Azotowych w Tarnowie pokazujące budowę mostu w Ostrowie. Zobaczcie galerię!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?