Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Urzędnicy ograniczają ruch w Podgórzu, zmiany na głównych ulicach

Redakcja
Ul. Kalwaryjska w Krakowie
Ul. Kalwaryjska w Krakowie Anna Kaczmarz / Dziennik Polski /Polska Press
Powstała koncepcja wprowadzenia zakazu parkowania na ul. Kalwaryjskiej i ograniczenia przejazdu. Co będzie - zdecydować mają mieszkańcy.

Urzędnicy przygotowali pakiet rozwiązań, mających na celu poprawę jakości życia i komunikacji w starym Podgórzu. We wtorek, 28 czerwca, w Kinie Wrzos o godz. 18.30, mają odpowiadać na wszystkie pytania i wspólnie z mieszkańcami zdecydować, które z proponowanych rozwiązań wprowadzić w życie.

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu uznał, że w Podgórzu, w szczególności na ulicy Kalwaryjskiej, ruch aut i korki są zbyt duże, tramwaje zaliczają opóźnienia, a samochody zastawiają chodniki, co jest problemem dla pieszych.

Urzędnicy proponują następujące rozwiązania:

  • Całkowity zakaz parkowania na ulicy Kalwaryjskiej, włącznie z chodnikami, co ma przyczynić się do poprawy ruchu pieszych, a z tym wzrostu liczby klientów w sklepach działających przy ulicy. Ich witryny zostaną wtedy odsłonięte, a dla klientów miejsca postojowe zostaną zapewnione na parkingu „Korona”, którego budowa ma niedługo się zakończyć.
  • Alternatywne rozwiązanie to wprowadzenie całkowitego zakazu parkowania włącznie z chodnikami, ale tylko na odcinku Kalwaryjskiej od ul. Smolki do Rynku Podgórskiego, poza kilkoma miejscami wyznaczonymi na odcinku od ul. Warneńczyka do przystanku „Korona”.
  • Wprowadzenie separatora oddzielającego torowisko od jezdni oraz zakazu parkowania na ul. Limanowskiego, na odcinku od Rynku Podgórskiego do ul. Krakusa.
  • Wyznaczenie miejsc parkingowych na prawym pasie ruchu ul. Kalwaryjskiej od skrzyżowania z ul. Kamieńskiego do ul. Podskale.
  • Zmiana organizacji parkowania na ulicy Rejtana (wprowadzenie parkowania równoległego jednostronnego na jezdni) i uwolnienie chodników.
  • Wprowadzenie strefy ograniczonego ruchu na odcinku Kalwaryjskiej od ul. Warneńczyka do Rynku Podgórskiego oraz na odcinku ul. Legionów Piłsudskiego od ul. Kalwaryjskiej do ul. Rollego. Ma to zmniejszyć tranzyt przez stare Podgórze. Urzędnicy zaznaczają jednak, że skutkiem może być zwiększenie ruchu na ulicach bocznych (np. Zamoyskiego).
  • Zaślepienie ulicy Stromej

ZIKiT wprowadza i planuje już konieczne zmiany:

  • W związku ze wzmożonym ruchem tramwajów na ŚDM i wzrostem ruchu aut z powodu budowy łącznicy kolejowej w Podgórzu wprowadzono zakaz parkowania na jezdni na Kalwaryjskiej oraz na ul. Limanowskiego, od ul. Krakusa do ul. Benedykta.
  • Zamontowany zostanie separator odgradzający torowisko tramwajowe na Kalwaryjskiej. Przejazd tramwaju od ronda Matecznego pod Koronę ma skrócić się z 15 do 4 minut.
  • Powstanie kontrapas rowerowy na ul. Zamoyskiego od ul. Smolki do Rynku Podgórskiego.
  • Planuje się połączenie drogi rowerowej na Wadowickiej z ul. Mitery i umożliwienie wjazdu rowerem na plac Niepodległości z ul. Kalwaryjskiej.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto